עיריית ירושלים

פרויקט מנהרות בייט וליפתא מערכת אוורור מיזוג ובקרה

בפרוייקט זה בוצעה התקנה של מערכת אוורור מנהרות על ידיי מפוחי ג'ט, התלויים בתקרת המנהרה.

מפוחים אלה פועלים על ידי מערכת בקרת CO באופן אוטומטי או על ידי פקודה ממרכז הבקרה. בנוסף, הותקנה מערכת מיזוג אויר, צ'ילר ויחידות מפוח נחשון במרכז הבקרה.

הפרוייקט הנ"ל בוצע במהירות שיא עקב רצונו של ראש עיריית ירושליים דאז, מר אהוד אולמרט, לפתוח את הכביש לנסיעת רכבים, מהר ככל האפשר. במהלך העבודה לתליית המפוחים, עמד בפני אייל גנסין, מנהל הפרוייקט,  אתגר משמעותי בשל בעיה הנדסית בהכנת התשתית של צוות הכריה. בתקרת המנהרה הוכנו על ידי צוות כריית המנהרה מוטות הברגה גדולים אשר נועדו  להיות מתלה המפוחים.

מוטות אלה היו צריכים להיות מותקנים במרחקים שווים אחד מהשני אך בפועל לא כך היה.

משקל מפוח הוא כשמונה מאות ק"ג ומדובר בכשישים מפוחים. בכדי למנוע מצב בו יצטרכו מתקיני המפוחים בשטח להתאים כל מפוח לתלייה על ברגים הנמצאים במיקומים שונים ותליית מפוח אחד, הייתה עלולה להמשך יום שלם עקב ההתאמות הנדרשות , תכנן אייל גנסין קונסטרוקציית מתכת מודולארית שיכולה להתאים לכל מיקום וזווית של הברגים הקיימים במינימום עבודת התאמה בשטח. פתרון זה , איפשר לבצע את תליית כל המפוחים, בתוך שבוע ימים. הדבר אפשר לחברת הפיקוח "גדיש" לקצר את לוח הזמנים ולהכניס את סוללי הכביש, שחיכו לגמר עבודת המפוחים, להתחיל בעבודתם ובכך לעמוד ביעד פתיחת הכביש, תוך קיצור לוח הזמנים, בחודשיים.